Reisverslag #3: Een maand voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iemke Marsman - WaarBenJij.nu Reisverslag #3: Een maand voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Iemke Marsman - WaarBenJij.nu

Reisverslag #3: Een maand voorbij!

Door: Iemke

Blijf op de hoogte en volg Iemke

29 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Het is alweer een paar weken geleden dat ik een reisverslag heb geplaatst, dus tijd voor een nieuwe!
Ik zit hier alweer ruim een maand, dat betekend dat ik er alweer een kwart van mijn reis op heb zitten, wat gaat het bizar snel..

Als eerste wil ik natuurlijk iedereen bedanken voor reacties en verdere berichtjes enz, superleuk!

In mijn vorige reisverslag hebben jullie gelezen dat het nog niet zeker was of dat plannen van het project in de naschoolse opvang door zou kunnen gaan. De naschoolse opvang zelf gaat wel door dit schooljaar, maar ze hebben besloten de kinderen om half 5 naar huis te sturen i.p.v. 5 uur. Hierdoor vervallen de creatieve activiteiten, en dus ook ons project. Niet echt fijn dus, maar we hopen dat het deel wat overblijft van ons project genoeg is voor onze minor, dit moeten we nog weer even afwachten.
Ondertussen heb ik al wel mijn eerste les hier gegeven, dat was erg leuk! De kinderen luisterden wonderbaarlijk goed en gingen allemaal hard aan het werk. Daar kunnen sommigen in Nederland nog een spreekwoordelijk puntje aan zuigen! We hopen op goedkeuring voor de plannen zoals we die nu hebben, want dat kunnen we aan de bak voor ons project. We hebben al heel wat contacten opgedaan waar we langs kunnen gaan voor informatie e.d.

Naast het stagelopen zijn we in het weekenden nog op stap geweest. We zijn wezen stappen in Zsa Zsa Zsu (discotheek), maar zijn ook naar ’t Vat geweest, een tentje waar veel Nederlanders schijnen te komen.

Ook was er (alweer) een feestdag hier in Suriname, ze vierden dat de Chinezen 160 jaar gevestigd waren. Er ging een optocht door de stad met vrachtwagens waar soms een karaoke set op stond en soms een complete band, maar waar over het algemeen consequent vals gezongen werd. Toch was het leuk om te zien! ’s Avonds na de optocht waren er optredens en speeches (waar overigens vrij weinig van te verstaan was), met vervolgens rond een uurtje of 10 vuurwerk. Na even wachten op het vuurwerk, zagen we alleen een lang uitgerolde ik-weet-niet-hoeveel-klapper, die vervolgens halverwege ook nog besloot er mee op te houden. Niet echt een succes, we zijn vervolgens ook maar weer richting huis gegaan.

Afgelopen weekend zijn we met de groep in een gehuurd busje mét chauffeur afgereisd naar White Beach. Het was de planning om hier een hut te huren, waar we lekker bij zouden bbqen en vervolgens rond een uurtje of half 8 terug zouden keren naar de stad. Echter hadden we er niet bij stil gestaan dat het ook nog wel eens wat slechter weer zou kunnen hebben, het was erg bewolkt. Bij aankomst bleek dat we ook geen bbq konden huren. We hebben onze spullen in onze hut gelegd, zijn even gaan zwemmen en hebben geprobeerd nog wat zonnestraaltjes tussen de wolken door mee te pikken. Het werd steeds bewolkter en we besloten vervroegd terug te gaan naar huis, om hier vervolgens later op de avond te gaan bbqen. Broeder Theo had zogezegd wel een bbq. Toen het tijd was om te gaan bbqen, bleek dat hij (en de rest van zijn familie die hij ondertussen gevraagd had) geen bbq had. We hebben dus kolen op het zand gelegd, stenen eromheen, ovenrooster erop en we konden toch bbqen! En het smaakte goed!

Verder staan er heel wat leuke tripjes op de planning! Eind november ga ik een weekend naar Menimi, een soort vakantiepark midden in de jungle, aan de rivier. Hier kan je zelf je programma kiezen, we moeten nog even kijken wat we er precies gaan doen.
Begin december gaan we een 4-daagse trip doen naar de Raleighvallen, een georganiseerde trip waarbij we 3 nachten slapen in een hangmat (jippie!).

Als klapper op de vuurpijl heb ik 17 januari een 5-daagse trip gepland naar, jawel, CURACAO! Nu ik er relatief zo dichtbij ben, heb ik deze kans ook maar gegrepen en ga ik 5 dagen ultiem genieten van mooie stranden, een heerlijk appartement met zwemband enz. op het prachtige eiland.

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van mijn verdere belevingen hier in Suriname!
Doe het rustig aan!

Liefs Iemke.

• 29 Oktober 2013 - 22:18

Suus:

Hee Iem,

Wat leuk om allemaal te lezen wat je doet!! klinkt als een geweldige tijd... Enjoy! Kusxx Suus

• 29 Oktober 2013 - 22:40

Jacqueline Koerhuis:

He Iemke leuk om te lezen wat je allemaal doet daar!! heel veel plezier en geniet er lekker van!! Groetjes Jacqueline

• 30 Oktober 2013 - 09:54

Marie-José:

Hoi Iemke.

Geweldig wat jullie allemaal ondernemen. Nu nog hopen dat het met de stage opdracht ook nog goed komt haha!!
    Geniet er nog van, hier wordt het weer langzamerhand wat kouder dus verhalen van lekker warm weer en leuke belevenissen kunnen we goed gebruiken!!

Groetjes en nog een goede tijd daar.

• 30 Oktober 2013 - 11:15

Jeroen,karina,kevin,sidny:

Hey lieve Iemke,

Leuk verslag weer!Plannen genoeg met leuke tripjes,geniet ervan!Wij lezen je avonturen wel weer met heel veel plezier!Hopelijk gaat met je stageplannen ook allemaal goed komen.have fun en tot horens weer!

liefs ons

• 30 Oktober 2013 - 16:32

Lisanne Tigchelhoff:

Hey iem, avontuurier! leuk je verslagen te lezen, veel vette dingen op de planning! geniet er van en hopen dat de opdrachten ook goed kunnen worden af gerond;) x lisanne

• 06 November 2013 - 20:51

Gerda:

Hoi Iemke

Beetje laat met het lezen van je verslag maar heb er wel weer van genoten hoor !!
    Er komen nog heel wat tripjes aan lees ik wel, groot gelijk hoor als je er toch bent. Hopelijk komt het goed met je opdracht maar daar zullen ze wel weer op de een of andere manier voor zorgen toch.
    Mooi dat je ook naar Curacao gaat mooi land daar en inderdaad van die bounty-stranden.

Groeten van ons en geniet er van